Často kladené dotazy

Na této stránce najdete nejčastější otázky, které dostáváme od doby našeho zapojení do kauzy.

Vaše společnost oslovila věřitele, že připraví reorganizační plán a měli bychom jim věřit, neboť současné vedení nejedná pro-věřitelsky. Později jste ale chtěli připravit reorganizační plán s nimi, pak zase bez nich... Tohle působí velmi nedůvěryhodně. Můžete to prosím vysvětlit?

Ke spolupráci a společnému postupu jsme byli osloveni dlužníkem a následně vyzváni věřitelským výborem a insolvenčním správcem. I Přes náš velmi rezervovaný a negativní postoj ke spolupráci jsme ale zhodnotili, že, pokud by to mělo přispět k rychlejšímu vyřešení situace a s ohledem na to, že nás vyzval jak věřitelský výbor, tak insolvenční správce, je zodpovědné vůči zákazníkům to alespoň vyzkoušet. 

Dnes už víme, že to bylo velkou chybou. Jsme rádi, že se jakkoliv nepodílíme na praktikách dlužníka a společnosti TnG-Air Servis s.r.o. a nemůžeme s nimi být spojováni.

Proč nám neposkytnete k nahlédnutí konkrétní zamýšlený postup reorganizace?

Konkrétní principy reorganizace jsou dostupné na našich webových stránkách (odkaz zde) nebo v ISIRu.

Jak to bude s tepelnými čerpadly?

Podepsali jsme memorandum o spolupráci s Pražskou energetikou a.s. (PRE), jako generálním dodavatelem tepelných čerpadel. Zároveň spolupracujeme i se společností M-TEC, která dodává tepelná čerpadla rakouské výroby a nadstandardní kvality pro náročnější zákazníky více (více o společnosti zde). Tedy pro tepelná čerpadla máme 2 kvalitní varianty od renomovaných společností a zákazník si dle svých preferencí může vybrat.

Jak to bude s rozpracovanými zakázkami – bude možnost reklamovat u vás? Budete schopni zajistit revizi a garantovat, že to všechno bude fungovat?

Veškeré zakázky, které budeme montovat nebo dokončovat budou dle nejvyšších standardů a bude k nim vystavena revizní zpráva. S vystavením revizní zprávy převezmeme odpovědnost za funkčnost a záruky za práci. Pokud byste zvolili technologii od nás, tak samozřejmě držíme záruku i na ni. 

Jaký bude postup u nerozpracovaných zakázek?

Za aktuální situace k 20. 05. 2024, kdy je platný konkurz, v případě zájmu ze strany zákazníka provedeme technické šetření, navrhneme nejvhodnější řešení a následně vypracujeme nabídku. Po odsouhlasení nabídky podepíšeme se zákazníkem novou smlouvu o dílo. 

Jaký bude postup u těch, co odstoupili a nic už realizovat nechtějí?

Za aktuální situace k 20.5.2024, kdy je platný konkurz, takovému zákazníkovi nezbývá nic jiného než počkat, jak dopadne zpeněžení majetkové podstaty a následně uspokojení jeho pohledávky. Očekáváme, že se bude jednat o jednotky procent.

V případě reorganizace budou jejich pohledávky uspokojeny dle zásady „pari passu“, stejně jako pohledávky všech ostatních věřitelů.

Proč odkupujete pohledávky pouze za 13,5 %?

Odkup pohledávky není a nikdy nebyl povinností nebo nutnou součástí spolupráce, a dokonce toto řešení ani nepreferujeme. Možnost odkupu, respektive zprostředkování odkupu, jsme nabídli zákazníkům jako vstřícný krok. Zejména pro ty případy, kdy již zákazník nechce mít s celou věcí nic společného a chce to „mít za sebou“. Výši odkupu jsme stanovili na základě kvalifikovaného odhadu. Odborníci, kteří jej pro nás zpracovali, zohledňovali míru rizika, hodnotu peněz (takto alokované finanční prostředky budou například dlouhou dobu fixované v rámci řízení a nelze je použít jinak) nebo průměrné uspokojení pohledávek v insolvencích v ČR. Zákazník si však může pohledávku nechat a počkat, jak řízení dopadne.

Garantujete, že se stihne čerpání dotací? Pokud ne, budete přebírat odpovědnost?

V každé naší smlouvě garantujeme čerpání dotací. Dle naší smlouvy o dílo, v případě, že by k čerpání dotací nedošlo z důvodu našeho pochybení (např. propásnutí termínu), přebíráme plnou odpovědnost a máme smluvní povinnost poskytnout zákazníkovi dotaci formou slevy na dílo.

Proč vlastně chcete do tohoto řízení vstoupit a co z toho budete mít?

V oboru obnovitelných zdrojů působíme již řadu let a vidíme v naší práci smysl. Proto se snažíme poškozeným klientům Maliny pomoci a zároveň napravit pověst fotovoltaického trhu. Také zde vidíme i příležitost do budoucna pro naše další služby spojené s výkupem elektřiny, blížící se komunitní energetikou nebo správou a servisem fotovoltaických elektráren.

Jde vám jen o tu vratku DPH?

Případná vratka DPH bude použita na uspokojení věřitelů. Skloňován v této souvislosti je ovšem tzv. daňový štít – tedy ztráta společnosti z předchozích období. Využití daňové ztráty lze uvažovat pouze v případě úspěšné záchrany celé Maliny a uspokojení všech věřitelů podle reorganizačního plánu. A opravdu se jedná pouze o jeden z potenciálních, zcela legitimních, ekonomických přínosů pro naši společnost. Byť je prakticky nereálné ho využít v plné výši a podstupovat celý proces záchrany EH Malina a.s. ryze za tímto potenciálním benefitem by bylo přinejmenším pošetilé.

Máte kapacitu pro realizaci všech zakázek?

Kapacitu pro realizaci všech zakázek máme a v případě potřeby ji můžeme kdykoliv navýšit s pomocí CAFT, který sdružuje kolem 230 firem z oboru. Naším cílem je pomoci maximálnímu počtu podvedených klientů EH Malina a.s.

Co bude s panely, které Malina vlastní – budete je montovat nebo ne?

Ne. Preferujeme instalaci kvalitních komponent renomovaných značek. Panely značky GEN2 navíc nebudou mít uplatnitelné záruky a práva z vadného plnění. Tedy v případě reorganizace počítáme s jejich prodejem a následnou náhradou kvalitnějšími výrobci. 

Pan Uhl chce 18 milionů za krizové řízení, kolik budete chtít vy?

Z našeho pohledu se jedná o standardní pracovní náplň při realizaci zakázek. Na tuto činnost máme vybudovanou infrastrukturu. Tedy nepočítáme s odměnou za krizové řízení ani přenášením nákladů na věřitele a zákazníky Maliny. 

V našem reorganizačním plánu počítáme pouze s maximálně několika pracovníky pro zachování závodu, a tedy mzdovými náklady nejvýše kolem 200 000 Kč měsíčně.

Kontakty
Máte dotazy? Zajímá Vás více informací? Napište nám nebo zavolejte - kdykoliv.
address
Sídlo firmy Nad Kamínkou 1563, Zbraslav,
156 00 Praha 5
+420 720 111 111
address
Zastoupení Slovensko Južná trieda 125, 040 01, Košice
+421 918 155 205
data
Identifikační údaje č.ú.: 5488385399/0800
IČO: 085 72 631
DIČ: CZ08572631

Kontaktujte mě

Vyplňte, prosím, formulář níže. Je nutné vyplnit alespoň jméno, PSČ a e-mail nebo telefonní číslo.


Chci limitovanou nabídku

Zanechte nám na sebe kontaktní údaje a obchodní zástupce vás brzy kontaktuje s limitovanou nabídkou. I vy můžete získat realizaci elektrárny do 30 dnů, jinak zdarma!


Technické šetření

Provedeme přibližně hodinové technické šetření ve vaší nemovitosti, na jehož základě vám připravíme nabídku šitou přímo na vaši střechu. Vše je nezávazné a nyní jako časově omezená nabídka zcela zdarma.